Tuesday, December 10, 2013

‘Saya tidak akan meletakkan jawatan’, kata Perdana Menteri Thailand sebagai protes berterusan . . .



Tq2u2 Perdana Menteri Thailand Yingluck Shinawatra berkata, dia tidak akan meletak jawatan. Dalam pidato emosi dia mengaku dengan penunjuk perasaan untuk pulang ke rumah dan dan cuba untuk mencapai apa yang mereka mahu melalui sistem pilihan raya. Yingluck telah dipanggil pilihan raya umum awal untuk 2 Februari.

Tetapi pemimpin bantahan Suthep Thaugsuban masih berdegil. Dia berikan Tingluck 24 jam untuk meletak jawatan. Penunjuk perasaan menuntut kerajaan Yingluck dikawal oleh abangnya, pemimpin Thaskin Shinawatra yang digulingkan.

Penunjuk perasaan mahu menggulingkan Yingluck dan membasmi pengaruh Thaksin. Beliau yang digulingkan oleh tentera 7 tahun lalu dan telah memilih untuk hidup dalam buangan bukannya menyampaikan suatu hukuman penjara. Bantahan telah tercetus oleh usaha kerajaan untuk memperkenalkan pengampunan yang akan telah membatalkan sabitan bagi penipuan.

‘I won't resign’, says Thai PM as protests continue

Thai Prime Minister Yingluck Shinawatra says she will not resign. In an emotional speech she pleaded with protesters to go home and and try to achieve what they want through the electoral system. Yingluck has called an early general election for February 2.

But protest leader Suthep Thaugsuban remains defiant. He's given Tingluck 24 hours to step down. The demonstrators claim Yingluck's government is controlled by her brother, ousted leader Thaskin Shinawatra.

The protesters want to oust Yingluck and eradicate the influence of Thaksin. He was toppled by the military seven years ago and has chosen to live in exile rather than serve a jail term. The protests was sparked by a government bid to introduce an amnesty that would have cancelled his conviction for fraud.

80,000 KELAWAR dihalau keluar dari bandar Australia 
dengan TAMBAKAN dan helikopter . . .


Tq2u2 Satu koloni kelawar 80,000 telah dihalau keluar dari bandar di utara Australia Queensland oleh bunyi helikopter, letupan pistol dan tanduk2. (80,000 bats driven out of Australian town with gunfire and helicopters. A colony of 80,000 bats have been driven out of a town in Australia's north Queensland by the sounds of helicopters, gun blasts and horns. Report by Sophie Foster).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...