Friday, August 16, 2013

Tuduhan-tuduhan berterbang di Mesir . . .


GeneralKNOWLEDGE's - Tuduhan terbang di Mesir. Permainan menyalahkan bermula dengan cepat di Mesir ekoran tindakan keras berdarah pada 2 Kaherah pro-Mursi kem bantahan yang meninggalkan ratusan yang mati.

Seorang pemimpin kanan Ikhwan Muslim, Mohamed El-Beltagi, menuduh ketua angkatan tentera, yang digulingkan Presiden Mursi, mengetahui dia berada dalam yang salah dan cuba untuk menyebarkan dan menyalahkan.

El-Beltagi berkata: “pembunuhan beramai-ramai ini adalah sebahagian daripada pembunuhan beramai-ramai, ia adalah sangat jelas Ketua Abdel Fattah al-Sisi tahu bahawa rampasan kuasa itu telah gagal dan bahawa takdir itu adalah perbicaraan jenayah, jadi dia sedang mencari untuk melibatkan tentera Mesir. dan orang-orang dalam perang saudara.”

Al-Sisi, yang merupakan menteri pertahanan dan ketua tentera, yang menggulingkan Presiden Mursi mengatakan Ikhwanul Muslimin telah cuba untuk merebut kuasa dan mengambil negara ini terlalu jauh di sepanjang jalan Islam.

Beliau interim Perdana Menteri Hazem el-Beblawi berkata untuk “memulihkan keselamatan” mereka tidak mempunyai pilihan tetapi untuk memecahkan kem bantahan:. “Ini telah berlaku, segala-galanya telah dilakukan di depan mata untuk semua orang untuk melihat dan mendengar apa yang berlaku Semua telah divideokan Ia dapat dilihat bahawa terdapat senjata dan peluru ini bukan hanya duduk dalam 2 di kedua-dua tempat - Nahda dan Rabaa al-Adawiya - sebaliknya kita merasakan bahawa terdapat satu kempen untuk mewujudkan gangguan Terdapat serangan terhadap balai polis, bangunan kerajaan, hospital, jadi kerajaan terpaksa campur tangan dan mengambil langkah-langkah yang luar biasa.”

Dalam satu kenyataan di televisyen Beblawi berkata keputusan untuk memecahkan protes “tidak mudah” dan datang hanya selepas kerajaan telah memberikan usaha pengantaraan peluang.

Accusations fly in Egypt. The blame game started quickly in Egypt in the wake of the bloody crackdown on the two Cairo pro-Mursi protest camps that left hundreds dead.

A senior Muslim Brotherhood leader, Mohamed El-Beltagi, accused the head of the armed forces, who deposed President Mursi, of knowing he was in the wrong and trying to spread the blame.

El-Beltagi said: "This massacre is part of a genocide, it is all very clear. General Abdel Fattah al-Sisi knows that the coup has failed and that his destiny is a criminal trial, so he is seeking to involve the Egyptian army and the people in a civil war."

Al-Sisi, who is the defence minister and army chief, ousted President Mursi saying his Muslim Brotherhood was trying to grab power and taking the country too far along the Islamist path.

His interim Prime Minister Hazem el-Beblawi said that to "restore security" they had no choice but to break up the protest camps: "This had to happen, everything was done in plain sight for everyone to see and hear what was happening. Everything was videoed. It could be seen that there were weapons and ammunition. This was not just a sit-in two in these two places - Nahda and Rabaa al-Adawiya - rather we felt that there was a campaign to create disorder. There have been attacks against police stations, government buildings, hospitals, so the state had to intervene and take these exceptional measures."

In a televised statement Beblawi said the decision to break up the protests "was not easy" and came only after the government had given mediation efforts a chance.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...