Friday, August 16, 2013

Bukti apa lagi yang Anda Mahu MALA'yu bani Israel . . .

lsyarat Rasulullah Shallahu Alayhi wa Sallm

Pernah tak budaya anda memiliki Irama lagu seperti ini!?

Firman Allah Taala: 'Dan Kami pecah-pecahkan mereka (kaum Yahudi dari bani Israel itu) berpuak-puak (yang bertaburan di merata-rata) dunia ini. Di antara mereka ada yang soleh dan di antaranya juga yang tidak demikian. Dan kami uji mereka dengan nikmat pemberian yang baik-baik dan bala bencana yang buruk, supaya mereka kembali (bertaubat).' (God Almighty says in the Holy Quran: 'And We divided them (Jews) throughout the earth into nations. Of them some were righteous, and of them some were otherwise. And We tested them with good (times) and bad that perhaps they would return (to obedience)' (Surah 7 Al-A'raf: verse 168)

The Jewish roots Of the Muslim declaration Of belief "Al 'Shahada"
Rhythm Of Traditional Culture and Our Songs Hebrew Since 3000 years ago
Budaya tradisi Irama dan lagu Kami Ibrani Semenjak 3000 thn yg lalu

إيقاع من الثقافة التقليدية والعبرية لدينا أغنية منذ 3000 سنة مضت

 Manasseh, Patan dan Pashtun. Berpakaian "Qutwani Shawls"

lsyarat Rasulullah Shallahu Alayhi wa Sallm

SECRETS: 'Gendang, 'Songkok, 'Serban, 'Shawls

by Alifhamden: 'Allah thank you' . .

Nabi Muhammad Shallallahu Alayhi waa Sallam pernah berkata Al 'Mahdi berpakaian seperti Bani Israel (yakni sama dengan pakaian Nabi Allah Isa Alayhis Sallam). Apa yang saya maksudkan dengan pakaian Bani Israel ialah berpakaian seperti golongan kaum Nabi Allah Yusof Alayhis Sallam, Manasseh, Patan dan Pashtun, yakni berpakaian "Qutwani Shawls".

Orang Patan, Pashtun dan Manasseh adalah dari keturunan Bani Israel (dari puak Nabi Allah Yusuf, Nabi Allah Musa dan Nabi Allah Harun Alayhis Sallam). Selain kurta dan Qutwani Shawls, Nabi Muhammad Shallallahu Alayhi waa Sallam juga pernah bersabda bahawa Nabi Allah Isa Alayhis Saliam pakai serban yang mempunyai 2 ekor (mafhum). Jadi 2 ekor di belakang serban adalah pakaian rasmi bagi Bani Israel.

Mengikut kitab Yahudi tua (Book Of Mormon), sebahagian daripada MALAYu Semenanjung (termasuk Selatan Thai) juga adalah dari keturunan Bani Israel, iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu terus dari Manasseh, iaitu anak kepada Nabi Allah yusuf Alayhis Sallam. Nabi yusuf ada 2 orang anak sahaja iaitu Manasseh dan Ephraim).

Mengikut DNA yang dilakukan kepada 86 lelaki MALAYu oleh seorang Professor perempuan di UKM baru-baru ini, terdapat 27% peratus variant Mediterranean dalam darah DNA MALAYu. Dalam kamus sains, DNA Mediterranean adalah dari bangsa Bani Israel. 

DNA Malay/MALA'yu: 

SusorGalor: 

Betul atau tidak ianya. Kita kena periksa persamaan antara budaya MALA'yu dengan budaya Bani Israel:

Pertama
 adalah gendang. Dalam hadis sahih, ketika Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam bermesyuarat bagaimana hendak panggil orang Solat (sembahyang) ketika masuk waktu, salah satu cadangan daripada sahabat Radhiya'Allahu Anhu adalah dengan menggunakan Gendang. Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam bersabda Gendang adalah budaya Bani Israel.

Di dalam DUNIA ini, gendang hanya digunakan di masjid-masjid di Afghanistan, Pakistan dan MALAYsia. Tempat lain tidak ada. Jadi ini semua adalah tempat bani Israel. Di Eropah pun, synagogue (kuil synagong) Yahudi tidak pakai gendang. Jadi yang benar-benar amal budaya bani Israel adalah Afghanistan, Pakistan dan MALAYsia.

Ke-2. Adalah songkok: Songkok digunakan oleh Yahudi secara meluas di Eropah. Begitu juga di Russia, Azerbaijan dan Armenia. Ini semua adalah tempat Yahudi. Di Afghanistan, Pakistan dan MALAYsia, umat Islam memakai songkok. Sebenarnya, songkok hanya dipakai oleh kumpulan bani Israel sahaja.

Ke-3. Adalah serban 2 ekor: Cuba kita lihat tengkolok dan dasta. Tengkolok adalah ringkasan daripada serban Bani Israel yang mempunyai 2 ekor. Ini berdasarkan kpd serban Nabi Allah Isa Alayhis Sallam (lihat semutar orang MALAYu kelantan)

Ke-4. Adalah nama tempat. Di NS terdapat satu kawasan bernama Juasseh. Yahudi memanggil Nabi Allah Yusuf Alayhis Sallam sebagai Jusuf, manakala anaknya bernama Manasseh, yang diringkaskan sebagai Asseh. Jadilah Juasseh. Jadi ini adalah keturunan sebahagian MALAYu Semenanjung. Selain dari itu, dalam kitab Yahudi tua, terdapat perkataan Moron (Maran) dan lain-lain bandar yang hampir serupa bunyinya.

Ke-5. ianyanya sebahagian MALAYu adalah dari keturunan Nabi Yusuf Alayhis Sallam, jadi mesti ada MALAYu yang cantik dan tampan. Saya pernah pergi UK. Orang sana cakap MALAYu adalah manusia yg paling cantik di DUNIA. Begitu juga di Australia, 10 tahun dahulu pakar Australia cakap MALAYu adalah wanita yg paling cantik di DUNIA.

Saya sendiri sudah buat perbandingan, secara peribadi wanita tercantik adalah dari negara Venezuela, Italy, Palestin dan Jordan. Namun setelah saya buat perbandingan, sesetengah wanita MALAYu jauh lebih cantik dpd mereka semua.

Jadi terdapat Genetik Nabi Allah Yusuf Alayhis Sallam dalam darah sesetengah MALA'yu. Kerana Nabi Yusuf Alaihis Sallam adalah manusia yang paling tampan dalam sejarah manusia. Kita boleh lihat ramai wanita cantik di Pasir Mas, Taiping, Seremban dan Kuantan.

Ke-6. adalah baju MALAYu. Sekali tengok baju MALA'yu adalah seakan-akan kurta yang telah dipendekkan. Namun begitu, tujuan saya tulis ini adalah untuk menunjukkan bahawa yang dikatakan sebagai tentera Khalifah'Allah Al Mahdi adalah dari kalangan Bani Israel, iaitu seramai 70,000 orang. Terdapat sedikit MALAYu dalam barisan tersebut. Sementara dalam kitab Yahudi tua pula, golongan Manasseh bakal sembelih Yahudi jahat di Palestin kelak.

Sekarang saya ingin menghuraikan tentang cerita api masyriq ketika munculnya Khalifah'Allah Al Mahdi. Jika Isyraq bermaksud, kedudukan matahari di atas bumi setinggi 2 galah. Maka api masyriq mungkin bermaksud BOM NUKLEAR. Jadi jika berpandu kepada hadis, maka Iran bakal di bom nuklear selama 3 hari. Wallahu’alam . . .

Ini menyebabkan angin radio aktif berwarna hitam akan bertiup dan bakal membunuh ramai umat manusia. Sungai Furat di Iraq akan naik mungkin disebabkan empangan hidroelektrik pecah ketika berlaku peperangan. Tentera Amerika mungkin menggunakan Turki sebagai base. Setelah mereka mengebom Iraq dan Iran, maka tentera Amerika terus mara dan menakluki Arab Saudi pula. Ketika itu, Arab Saudi sedang mengalami masalah dalaman, iaitu putera-putera Raja sedang berebut harta.

Setelah Iran dibom nuklear. Amerika mengawal 2 negara, iaitu Turki dan Arab Saudi. Ketika ini barulah Khalifah'Allah Al 'Mahdi muncul. Tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi tidak bersenjata. Tetapi sejumlah 3,000 atau 6,000 malaikat (jika tak silap) akan membantu tentera tersebut. Tentera Amerika akan tewas di Arab Saudi dan Turki. Israel juga akan lenyap.

Jumlah tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi adalah seramai 70,000 orang. Kebanyakannya adalah dari Pakistan dan MALAYsia. Kenapa saya kata 2 negara tersebut. Ini berpandu kepada hadis bahawa ramai di kalangan tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi adalah dari keturunan Bani Ishaq.

Jika dilihat kepada salasilah keturununan, maka Patan, Pashtun Manasseh adalah dari keturunan Nabi Yusuf Alayhis Sallam. Sebab itulah Russia dan Amerika menyerang Afghanistan. Mengikut kitab Yahudi, satu lost tribe Bani Israel (yang mendapat petunjuk ILAHI, iaitu beragama Islam) akan membunuh Yahudi jahat di Palestin.

Daripada 12 puak Bani Israel, keturunan Nabi Allah Yusuf Alayhis Sallam sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi. Di dalam kitab Yahudi tua pula, golongan Manasseh (anak kepada Nabi Allah Yusuf Alayhis Sallam) bakal sembelih Yahudi jahat di Palestin. Setelah Yahudi membuat pencarian, terdapat banyak puak golongan Manasseh di sebelah timur. Antaranya, Afghanistan, Pakistan Utara (Patan, Pashtun), sedikit India, sedikit Myanmar, sedikit China, sedikit Jepun, sedikit Filipina, sedikit Western Samoa, sedikit Tonga, sedikit Ecuador, sedikit Madagascar dan sedikit Hawaii.

Namun begitu kesemua mereka tahu tentang asal-usul mereka (bercanggahan dengan prinsip lost tribe yang sepatutnya). Termasuk di Afghanistan dan Pakistan Utara juga (namun yang beragama Islam cuma di Afghanistan dan Pakistan Utara – sebab itu mereka diserang oleh pemimipin Yahudi Amerika dan Russia). 4 tahun lalu seorang Professor di USA bernama Ralph Olssen telah membuat hypothesis baru. Pada mulanya Yahudi sangka, Red Indian Amerika adalah Ibu bagi segala Manasseh. Tetapi kesemua keputusan DNA adalah negatif.

Kemudian Prof Ralph Olssen kaji secara mendalam tentang Book Of Mormon dan membuat kajian DNA sekali. Keputusan beliau adalah, Ibu bagi segala keturunan Manasseh adalah orang-orang MALA'yu di Semenanjung Tanah MALAYu. Untuk menguatkan lagi cerita, tidak ada seorang MALAYu pun yang tahu mengenai salasilah keturunan Bani Israel mereka. (kecuali 'heartCanSEE' yg sentiasa kenal dari Golongan MALA'yu dan MADA'yu)

Jadi jika berpandu kepada kitab Yahudi tua bahwa lost tribe dari kalangan Manasseh (anak Nabi Allah yusuf Alayhis Sallam) yang bakal berada di barisan hadapan tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi dan bakal sembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan bakal juga memadamkan Israel daripada Peta DUNIA adalah terdiri daripada orang-orang MALA'yu dari Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam dan MADA'yu dari Nabi Allah Yusof Alayhis Sallam. Ini tidak bercanggahan dengan mana-mana hadis mengenai Al 'Mahdi.

70,000 tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi adalah terdiri daripada orang-orang Pakistan (termasuk Afghanistan) dan MALAYsia (termasuk Selatan Thai). Namun yang berada di barisan hadapan adalah orang-orang MALA'yu.

Perlu diingat, puak Manasseh yang datang ke Semenanjung Tanah MALA'yu pada 600 BC bukannya beragama Nabi Allah Musa Alayhis Sallam. Bahkan mereka adalah beragama Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam. juga, sama macam keturunan Jawi (Levi) yang berada di Champa sebelum itu. Ini kerana Book Of Mormon adalah kitab tentang agama Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam dan bukannya agama Nabi Allah Musa Alayhis Sallam. hadis Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam. bahawa, tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi adalah di kalangan Bani Ishak.

Pemahaman Arab tentang Bani Jawi yang merujuk kepada MALA'yu adalah sedikit tersasar. Di alam MALA'yu, Jawi merujuk kepada agama Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam. Bani Jawi yang menjadi rujukan Arab sebenarnya bermaksud keturunan Keturah.

Siapakah Keturah??? Keturah adalah isteri ke-3 Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam. Setelah kewafatan Sarah, Nabi Allah Ishak Alayhis Sallam. telah merayu Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam untuk berkahwin dengan ibu angkat beliau dari kerajaan Champa. Akhirnya Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam bersetuju dan berkahwin dengan Keturah dan telah dikurniakan ALLAH = 6 orang anak.

Nama anak-anak Keturah adalah Zimran, Jokshan, Medan, Midian atau Madian atau Media atau dalam arab 'Madyan', Ishbak dan Shuah Anak-anak mereka inilah menjadi pengasas kepada bangsa MALA'yu. MALA'yu diambil dari perkataan MALA (nama bangsa asas Keturah iaitu Mala/Mon), dan sementara Yur pula diambil dari nama tempat asal-usul Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam, iaitu berhampiran dengan kota Babylon.

Keturunan Keturah inilah yang ramai tinggal di Tanah MALA'yu, Sumatera, Jawa, Borneo, Sulawesi dan Mindanao. Kesemua tempat ini merupakan tempat yang mempunyai tulisan purba yang diadaptasi dari tulisan Yahudi tua. Tulisan Rencong adalah tulisan rasmi MALA'yu. Jawa dan Bugis juga mempunyai tulisan yang serupa.

Agama rasmi MALA'yu adalah agama Jawi. Agama Jawi adalah agama Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam. Jawi sebenarnya adalah Levi, iaitu anak kepada Nabi Allah Yaakob Alayhis Sallam. Levi merupakan ketua Ulama dan ketua Rahib bagi agama Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam di kalangan Bani Israel.

Keturah bukanlah MALA'yu. Walaupun beliau melahirkan bangsa MALA'yu, Keturah adalah daripada bangsa Mala/Mon. Sekiranya kita lihat orang-orang asli seperti Mahmeri dan Jakun, bahasa mereka adalah diambil dari bahasa Mala/Mon. Semua bangsa seperti Mahmeri, Jakun, Iban, Kadazan, Melanau, Bajau, dan seumpamanya adalah merupakan bangsa asal Mala/Mon. DNA bagi bangsa ini adalah 01m -19a.

Jika kita lihat DNA MALA'yu Kedah dan Iban, kedua-dua mereka mempunyai persamaan. Tetapi kenapa MALA'yu Kedah lebih bijak dan segak, ini adalah kerana mereka daripada keturunan Nabi Ibrahim Alayhis Sallam dan Keturah.

Begitu juga MALAYu Selangor dan Mahmeri. Kedua-dua puak ini mempunyai DNA yang serupa. Namun MALAYu Selangor jauh lebih bijak dan segak daripada Mahmeri. Punca perbezaan adalah daripada genetik Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam. Namun Mala/Mon bukanlah bangsa asal.

Mala/Mon adalah daripada bangsa Scythia. Scythia merupakan bangsa asas kepada semua puak Eskimo, asli Yunan, asli Dai, asli Taiwan, Lembah Mekong, Tanah MALA'yu, Borneo, Sumatera, Jawa, Sulawesi, Filipina, Pasifik, Madagascar dan Amerika Latin. Scythia merupakan sebuah bangsa nomad berkerajaan yang berasal daripada Asia Tengah berhampiran dengan Laut Hitam.

Kaitan antara MALA'yu dengan Scythia telah dirumus oleh seorang Arkeologist Eropah di sekitar tahun 1830an lagi (lama . . . tu). Maka, ada kemungkinan Scythia merupakan bangsa asal daripada Nabi Adam Alayhis Sallam. Ini kerana Nabi Allah Adam Alayhis Sallam. mempunyai 22 pasang anak, atau bermaksud 22 bangsa asas.

Jadi Nabi Allah Adam Alayhis Sallam telah ajarkan 22 jenis bahasa kepada kesemua 44 orang anak beliau, berdasarkan kepada jenis bangsa tersebut. Jadi, apa yang saya hendak tegaskan disini ialah yang disabdakan oleh Nabi Muhammad Shallallahu Alayhi waa Sallam berkenaan bani Ishak yang menjadi tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi adalah merupakan anak-anak Keturah (orang Islam Asia Tenggara), dan juga bani Israel yang beragama Islam (keturunan Nabi Allah Yusuf Alayhis Sallam iaitu MADA'yu dari Afghanistan, Pakistan dan Tanah MALA'yu).

Jika kita lihat hadis Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam maka kita akan dapati cerita AkhirZAMAN hanya berkisar di kalangan keturunan Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam. Persoalan sekarang adalah kenapa ALLAH SubhanahuwaTa'ala melantik tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi di kalangan Bani Ishak !!! ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Ini adalah kerana sewaktu DUNIA AkhirZAMAN, keturunan Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam di pandang hina - malah disamakan dengan Iblis laknatullah alaihi, terutama sekali di sebelah bani Israel (Anak-anak dari keturunan dari Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam = America, Eropa dan Israel). Contohnya adalah dAJJAL laknatullah alaihi, Yahudi dari bani Israel, jahat, Freemason, Illuminati, dan sebagainya. Ini semua telah memburukkan nama baik Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam.

Namun begitu di dalam Kitab'Allah Al Quran, ada terpampang tentang Do'a-do'a khusus Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam untuk keturunannya, iaitu beliau meminta ALLAH Ta'ala menjadikan keturunan Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam sebagai golongan yang mendirikan sembahyang, terus-menerus sehingga Hari Kiamat.

Jadi kemunculan tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi adalah untuk memadamkan salah faham tentang keturunan Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam, yakni di kalangan bani Israel. Mungkin ALLAH ingin menunjukkan kepada hambaNYA bahawa ada keturunan bani Ishak (termasuk bani Israel) yang terus-menerus mendapat hidayat daripada ALLAH SubhanahuwaTa'ala.

Para ulama ada mengatakan terdapat lebih 60 buah kubur Sahabat Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam. yang tertanam di kawasan MALAYsia-Indonesia. Maksudnya kita masih belum putus daripada hidayat ALLAH SubhanahuwaTa'ala sejak zaman Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam lagi. Begitu juga Pakistan dan Afghanistan masih belum putus daripada hidayat ALLAH sejak zaman Bani Israel lagi. Mereka juga menganut agama Islam sejak zaman awal Islam lagi.

Untuk menguatkan lagi hubungan antara Bani Ishak dengan anak-anak Keturah, cuba baca kitab Yahudi tua ini:

“Then again Abraham took a wife, and her name was Keturah. And she bare him Zimran, and Jokshan, and Medan, and Madian (Midian or Media or in Arabic Madyan), and Ishbak, and Shuah. And Jokshan begat Sheba, and Dedan. And the sons of Dedan were Asshurim, and Letushim, and Leummim. And the sons of Madian; Ephah, and Epher, and Hanoch, and Abidah, and Eldaah. All these were the children of Keturah. And Abraham gave all that he had unto Isaac. But unto the sons of the concubines, which Abraham had, Abraham gave gifts, and sent them away from Isaac his son, while he yet lived, eastward, unto the east country. And these are the days of the years of Abraham’s life which he lived, an hundred threescore and fifteen years. Then Abraham gave up the ghost, and died in a good old age, an old man, and full of years; and was gathered to his people. And his sons Isaac and Ishmael buried him in the cave of Machpelah”

Sebelum wafat, Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam telah memberi semua anak-anak beliau melalui perkongsian hidup bersama Keturah kepada Nabi Allah Ishak Alayhis Sallam. Ini membuktikan bahawa yang dikatakan oleh Nabi Muhammad Shallallahu Alayhi waa Sallam bahawa tentera Khalifah'Allah Al 'Mahdi adalah dikalangan bani Ishak adalah umat Islam Insya'Allah di kalangan Bani Israel dan anak-anak Keturah Yakni Afghanistan, Pakistan, MALA'yu dan Nusantara.

Pasal nasab Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam kebanyakan nasab keturunan Nabi Muhamad Shallallahu Alayhi waa Sallam adalah daripada Ali Zainal Abidin, iaitu anak kepada Saidina Hussein Radhiyallahu Anhu.

Keturunan Ali Zainal Abidin merupakan yang ramai sekali di nusantara. Ini termasuk Raja Aceh, Sultan Pahang, Raja Lama Terengganu, Raja Lama Johor, Wali Songo, Sultan Banten, Sultan Cirebon, Sayyid dari Hadramaut, Sharif dari Hadramaut, Sheikh, Syed, Raden, Habib, Wan (Pahang), Wan (Terengganu), Wan (borneo) Megat, Meor, Tengku (Johor), Tengku (Pahang), Tengku (Terengganu), dan seumpamanya.

Walaupun mereka juga keturunan pendakwah, namun ini semua bukan keturunan yang dimaksudkan oleh Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam. yang bakal menjadi Khalifah'Allah Al 'Mahdi.

Yang bakal menjadi KhalifahAllah Al 'Mahdi mestilah daripada keturunan Saidina Hasan Radhiyallahu Anhu. Setelah menelitinya, maka keturunan Saidina Hasan Radhiyallahu Anhu. adalah daripada Ali Nurul Alam, iaitu bangsawan Majapahit yang mentadbir Kelantan Lama. Keturunan tersebut adalah terdiri daripada Wan (kedua-dua Wan di Kelantan dan Wan di Acheh), Nik, Long dan Pangeran (Brunei). Inilah keturunan pendakwah yang ada genetic yang dipunyai oleh Al 'Mahdi.

Satu perkara yang perlu diingat, Al 'Mahdi tidak pernah mengaku bahawa beliau adalah bakal Al 'Mahdi. Hanya Umat Islam yang akan mencari beliau.

Mengenai Pemuda bani Tamim pula, mana-mana Jemaah Islam yang berkiblatkan kepada keluarga Saidina Abu Bakar Radhiyallahu Anhu ketika waktu ini, pemimpin mereka sebenarnya adalah Pemuda bani Tamim yang dimaksudkan oleh Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam.

Tanda-tanda Pemuda ini ialah: Sekiranya beliau hendak buat satu perhimpunan, maka jumlah Umat Islam yang hadir akan mencecah jutaan orang dari seluruh pelusuk DUNIA. (percayalah wahai umat manusia, tanda seperti itu hanya terdapat pada Jemaah Tabligh) Ini termasuk dari negara-negara yang tidak popular seperti Nicaragua, Botswana, dan seumpamanya. Saya kira, saya tidak perlu hurai secara detail tentang perkara ini. Anda semua boleh periksa di masjid masing-masing.

Lihat Petunjuk dari JamaliahYusofyacob @Yusofyacob . . .

ASSALAM DAN AL FATIHAH PADA GURUKU AHLUL-BAIT DARI KETURUNAN SAIDINA ABU BAKAR Radhiyallahu Anhu:

AMIR TABLIGH yang ke-2                                                                                                   

SILSILAH KETURUNAN MAUANA MUHAMMAD YUSUF AL KANDAHLAWY RAHIMAHULLAH.

Syaikh Muhammad Yusuf Al-Kandahlawi Rahmatullahi 'Alaih. Keluarganya terkenal dengan keilmuan dan kesetiaan total dalam perjuangan Islam. Ayahnya, Syaikh Muhammad Ilyas (Amir pertama tabligh dan Mujadid pada zamannya) Al 'Kandahlawi Rahmatullahi 'Alaih, memainkan peranan penting dalam gerakan pemurnian yang dipimpin oleh 2 orang ulama, Ahmad bin Muhammad Irfan Rahmatullahi 'Alaih dan Muhammad Ismail Rahmatullahi 'Alaih, dan keduanya wafat sebagai syuhada. Gerakan pemurnian yang bertujuan untuk menghapus semua penyimpangan dari kepercayaan rakyat dan kembali kepada agama Islam yang murni.

Beberapa ulama dalam keluarganya belajar di bawah Syaikh Abd al-Aziz bin Ahmad bin Abd Al 'Rahim Al 'Dahlawi, seorang ulama yang sangat terkemuka dalam ilmu Hadis. Sesungguhnya keluarga beliau menghasilkan barisan panjang ulama-ulama terkenal dalam ilmu Hadis, Fiqh, dan ilmu Islam lainnya.

Silsilah keturunan DARI GARIS AYAH:
Maulana Muhammad Yusuf Rahmatullahi 'alaih anak dari Maulana Muhammad Ilyas Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Muhammad Ismail Rahmatullahi 'alaih anak dari Syaikh Ghulam Hussein Rahmatullahi 'Alaih anak dari Hakim Karim Baksh Rahmatullahi 'Alaih anak dari Hakim Ghulam Mohiuddin Rahmatullahi 'alaih anak dari Maulana Muhammad Sajid Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Muhammad Faiz Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Hakim Muhammad Syarif Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Hakim Muhammad Asyraf Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Jamal Muhammad Syah Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Nur Muhammad Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Bahauddin Syah Rahmatullahi 'alaih anak dari Maulana Syaikh Muhammad Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Muhammad Fadhil Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Qutb Syah Rahmatullahi 'Alaih.

Silsilah keturunan DARI GARIS IBU:
Ibunya anak dari Maulvi Rauful Hasan Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Zia-ul- Hasan Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Nurul Hasan Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Abul Hasan Rahmatullahi 'Alaih anak dari Mufti Ilahi Baksh Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Syaikhul Islam Rahmatullahi 'Alaih anak dari Hakim Qutbuddin Rahmatullahi 'Alaih anak dari Hakim Abdul Qadir Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Hakim Muhammad Syarif Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Hakim Muhammad Asyraf Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Jamal Muhammad Syah Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Nur Muhammad Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Bahauddin Syah Rahmatullahi 'Alaih anak dari Maulana Syaikh Muhammad Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Muhammad Fadhil Rahmatullahi 'Alaih anak dari Syaikh Qutb Syah Rahmatullahi 'Alaih.

Garis silsilah keturunan ayah dan ibu dari keluarga Maulana Yusuf bertemu di Hakim Muhammad Syarif. Lalu garis silsilah keluarga keturunan mereka kembali ke Amirul Mukminin Hazrat Abu Bakar Siddiq Rahmatullahi 'Alaih. Kedua keluarga ini tinggal di desa Kandhala dan Jinhjana. Mereka terkenal dengan kereligiusan, keilmuan dan kesalehan. 

ps: Saidina Abu Bakar Radhiyallahu Anhu dan Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam adalah se'Datok atau sama atok yang sama dan juga Saidina Abu Bakar Radhiyallahu Anhu adalah bapa mantua kepada Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam, begitulah pertalian darah diantara Saidina Abu Bakar Radhiyallahu Anhu dan Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam

Pertamanya: Mengikut tertib ALLAH SubhanahuwaTa'ala, sekiranya orang yang mulia hendak dibangkitkan, maka keturunannya mestilah di kalangan pendakwah.

Sekiranya kita lihat sekarang, keturunan Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam. yang ada di Tanah Arab bukanlah terdiri daripada keturunan pendakwah.

Jadi jika ALLAH hendak membangkitkan manusia mulia, ianya mestilah seorang daripada darah pendakwah. Jadi Ahlul bayt yang berada di luar Tanah Arab yang sepatutnya menjadi keutamaan di sisi ALLAH.

Ke-2, mengikut hadis, pengikut Khalifah'Allah Al 'Mahdi adalah di kalangan bani Ishak. Jadi terdapat 2 golongan sahaja dalam kategori ini. Iaitu: bani Israel Muslim dan anak-anak Keturah.

Hanya puak Nabi Allah yusuf Alayhis Sallam. sahaja yang dikatakan bani Israel yang mendapat hidayat untuk menjadi Umat Islam. Mereka adalah Afghanistan, Pakistan dan Tanah MALA'yu.

Ke-3, yang dikatakan sebagai anak-anak Keturah adalah orang-orang Nusantara iaitu, MALAYsia, Indonesia, Filipina, Singapura, Thailand, Brunei dan seumpamanya. Jadi maksudnya, Khalifah'Allah Al 'Mahdi mestilah menguasai bahasa MALA'yu, bahasa Urdu, bahasa Inggeris dan bahasa Arab. Saya kata bahasa Inggeris sebab ada dalam hadis mengatakan bahawa Al 'Mahdi akan bersemuka dengan tentera Gentile (bangsa Rum) sebelum Tentera Islam dan Tentera Nasrani berperang. Jadi Khalifah'Allah Al 'Mahdi harus fasih dalam 4 bahasa.

Jika mengikut kitab Yahudi lama: Al 'Mahdi mestilah muncul di sekitar 2009 sehingga 2012. Ini kerana negara Israel hanya dibenarkan oleh ALLAH SubhanahuwaTaala dalam lingkungan 40 tahun sahaja. Tahun 2008 adalah tahun yang ke 40 bagi negara Israel.

Jika mengikut kitab Islam pula, Nabi Muhammad Shallallahu Alayhi waa Sallam bersabda, mafhum - akan terjadi 2 gerhana serentak pada 10 Ramadan (iaitu sebuah planet besar akan menutupi ruang antara bumi dengan matahari sehingga mengakibatkan kedua-dua bumi dan bulan tertutup daripada pancaran matahari) yang mana ianya tidak pernah berlaku sebelum ini dan tidak akan berlaku lagi selepas ini.

Ketika itu di Masjid Nabawi di Madinah, akan muncul satu suara yang akan melantik Al 'Mahdi sebagai Khalifah Islam.

“Siapa gerangan yang akan menjadi Khalifah'Allah Al 'Mahdi”. Beliau mestilah fasih dalam 4 bahasa, iaitu Arab, MALA'yu, Inggeris dan Urdu. Ini berpandu kepada hadis mengenai Bani Ishak yang disabdakan oleh Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam. sebagai tentera Al 'Mahdi.

Tentang bahasa Inggeris pula, saya ambil dari cerita tentang peperangan antara tentera Al 'Mahdi dengan orang barat, yang mana Al 'Mahdi akan berdialog dengan tentera orang barat. Jadi mungkin beliau pernah berada di luar negara seketika iaitu tempat di mana pertututurannya adalah bahasa Inggeris. Beliau juga mestilah berpakaian 'Qutwani Shawls' seperti orang-orang Pakistan utara, iaitu menyerupai pakaian Patan/Pashtun.

Kegemaran beliau mestilah sama dengan puak Patan, Pashtun, Manasseh iaitu meminum teh pekat panas. Sifat beliau mestilah sama dengan sifat Saidina Ali Radhiyallahu Anhu. Iaitu pertama pantang melihat Agama Islam dihina, ke-2 suka berperang, ke-3 pendiam (atau tidak fasih bertutur) dan ke-4 suka melayan tetamu.

Jika ramai orang-orang saleh pernah bermimpi Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam, begitu juga dengan Al 'Mahdi. Malah beliau lebih kerap bermimpi Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam lebih daripada orang-orang saleh yang lain. Bukan itu sahaja, beliau juga mestilah pernah bermimpi Saidina Ali Radhiyallahu Anhu. dan juga Fatimah Radhiyallahu Anha.

Fatimah Radhiyallahu Anha seharusnya memanggilnya sebagai anak atau cucu. Manakala Saidina Ali Radhiyallahu Anhu pula harus mengajarkannya satu amalan khusus yang pernah Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam, ajarkan kepada Saidina Ali Radhiyallahu Anhu. Iaitu amalan yang menyebabkan Saidina Ali Radhiyallahu Anhu. boleh mendengar bumi bercakap.

Jadi Al 'Mahdi mestilah seorang yang mampu mendengar percakapan bumi. Contohnya, sekiranya akan berlaku kejadian tsunami, Al 'Mahdi sudah tentu dapat mengesannya terlebih dahulu sama seperti hidupan-hidupan di laut.

Namun ALLAH SubhanahuwaTa'ala sahaja Yang Lebih Mengetahui tentang siapa sebenarnya Al 'Mahdi. Terdapat kecenderungan Umat Islam untuk mengaitkan Al 'Mahdi dengan bangsa Arab.

Walaupun Al Mahdi berketurunan Nabi Muhammad Shallallahu Alayhi waa Sallam, namun pada pendapat saya beliau bukannya berbangsa Arab. Sesetengah Ulama cepat untuk membuat conclusion mengenai bangsa Al 'Mahdi.

Ini kerana ramai Ulama terkeliru tentang tempat kelahiran Al 'Mahdi di Madinah sebagai bangsa Arab. Walaupun Al 'Mahdi lahir di Madinah, bukan bermakna beliau juga merupakan seorang berbangsa Arab. Paling hampir, hadis mensabdakan bahawa (mafhum) wajah Imam Mahdi seakan-akan wajah Arab dan badan Al 'Mahdi seakan-akan badan bani Israel. Al 'Mahdi sepatutnya merupakan pengikut kepada keluarga bani Tamim.

Siapa Bani Tamim??? Bani Tamim merupakan keluarga yang terdiri daripada para wali dan Ulama tersohor di seluruh DUNIA, dan mempunyai salasilah daripada keturunan Saidina Abu Bakar Radhiyallahu Anhu. Mereka berpusat di sebelah Timur.

Pengikut bani Tamim terdiri daripada ramai Umat Islam dari serata DUNIA. Sekiranya mereka ingin membuat satu-satu perhimpunan, maka ramai Umat Islam dari serata DUNIA yang akan hadir, yang mana jumlahnya boleh mencecah jutaan orang. Bukan itu sahaja, Umat Islam dari negara-negara yang tidak popular seperti Guatemala dan Gabon juga akan hadir.

Seperkara lagi, jika berpandukan kepada cara penyampaian hadis, bani Tamim mempunyai Khalifah yang telah meninggal DUNIA sebelum itu. Sebab itulah perlantikan Al 'Mahdi oleh Bani Tamim di Mekah dan Madinah disambut oleh ramai Umat Islam di serata DUNIA.

Mana mungkin (mustahil) perlantikan Khalifah'Allah Al 'Mahdi disebarkan oleh kerajaan-kerajaan Islam yang ada sekarang. (sesungguhnya Al 'Mahdi bersih dari (terjebak dengan system Garrah, Mirsir dan Riba) Kerana kerajaan Umat Islam sekarang berada dalam keadaan sangat lemah dan mempunyai pemimpin-pemimpin yang pelbagai. Jadi pada hemat saya, sesungguhnya bani Tamim mempunyai Khalifah Islam yang telah meninggal DUNIA sebelum kemunculan Al 'Mahdi.

Ketika perlantikan Al 'Mahdi oleh seorang Pemuda bani Tamim di hadapan Kaabah, kemudian melalui satu suara dalam Masjid Nabawi; dalam waktu yang singkat sahaja pengikut-pengikut Pemuda bani Tamim dari kalangan bani Ishak (iaitu bani Israel Islam dan anak-anak Keturah) terus menawarkan diri untuk bersama-sama Al 'Mahdi untuk berperang Sabil.

Sedangkan pengikut Pemuda bani Tamim ini terdiri daripada seluruh Umat Islam di serata DUNIA. Jadi maksudnya, Al 'Mahdi rapat dengan beberapa negara sahaja, seperti Pakistan, Afghanistan, MALAYsia, Thailand, Singapura, Brunei dan Indonesia.

Selain daripada itu, jika berpandukan kepada hadis mengenai peperangan antara Umat Islam dengan Romawi (Rum/eropa timur), terdapat dialog antara Al 'Mahdi dengan Jeneral Romawi. Maksud nya Al 'Mahdi juga fasih berbahasa Inggeris.

Seperkara lagi, saya ingin menegaskan, tentera Al 'Mahdi bukan di kalangan orang-orang Arab. Sekiranya Al 'Mahdi adalah orang Arab, maka ramai daripada Umat Islam dari Tanah Arab akan bertempur di Palestin bersama Al 'Mahdi. Jadi jika melihat kepada senario semasa, jarang orang-orang Urdu datang ke Alam MALA'yu untuk belajar Agama Islam. Sedangkan ramai orang-orang MALA'yu yang pergi menuntut di Alam Urdu untuk mempelajari Agama Islam.!!!

Pemuda bani Tamim meminta kebaikan tetapi tidak diberikan. Kemudian mereka berusaha dan berjaya. Percubaan Pemuda bani Tamim untuk memindahkan pusat bani Tamim dari sebelah Timur ke Mekah atau Madinah. Bendera hitam yang diberikan oleh Pemuda bani Tamim kepada Al 'Mahdi merupakan peninggalan Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam Jadi ada kemungkinan, Pemuda bani Tamim pernah bermimpi berjumpa Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam dan Saidina Abu Bakar Radhiyallahu Anhu.

Dan Pemuda bani Tamim mungkin ada diberi penerangan tentang lokasi bendera hitam tersebut oleh Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam.

Conclusion: Al 'Mahdi merupakan orang MALA'yu. Namun Pemuda bani Tamim bukan orang MALA'yu. Ini kerana tidak ada jumlah Umat Islam yang sangat ramai dari serata DUNIA yang datang ke Alam MALAYu.

Dalil mengatakan bahawa Al Mahdi merupakan keturunan dari Saidina Hassan Radhiyallahu Anhu. adalah dari kata-kata Saidina Ali Radhiyallahu Anhu. Sedangkan Saidina Ali Radhiyallahu Anhu adalah Sahabat yang sangat rapat dengan Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam, dan sudah semestinya dalil ini adalah sah dan diambil daripada Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam.

Ini mengesahkan bahawa Al 'Mahdi adalah daripada salasilah Saidina Hasan Radhiyallahu Anhu. Manakala pendapat daripada Syiah pula mengatakan Imam Mahdi merupakan keturunan dari Saidina Hussein Radhiyallahu Anhu adalah silap. Yang menghairankan pula ialah kebanyakan ustaz-ustaz mutaakhir lebih suka mempercayai dalil daripada syiah yang menyeleweng ini.

Saya dapati ramai pengkaji sejarah MALA'yu meragui tentang agama yang dianuti oleh MALA'yu sebelum Islam adalah agama Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam atau Agama Jawi. Sedangkan pengkaji sejarah kita hanya membuka buku-buku Inggeris yang menyeleweng dan buku-buku Cina yang tidak banyak faktanya. Pengkaji sejarah tidak pernah lihat fakta sejarah MALA'yu dari simpanan Arab, Parsi, Yahudi, Amerika Latin dan lain-lain.

Sebelum kewafatan Baginda Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam, beliau pernah mengarahkan para Sahabat Radhiyallahu Anhu untuk menghantar Jemaah Dakwah ke Samudera kerana di situ ada kawan-kawan Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam.

Cuba fikir betul-betul (jika pengkaji sejarah ada akal), di mana di dalam DUNIA ini yang ada perkataan Samudera selain yang digunapakai oleh orang-orang MALA'yu. Tentulah secara rasionalnya kita akan cakap hadis ini merujuk kepada Jemaah Dakwah para-Sahabat yang dihantar ke Alam MALA'yu.

Kemudian saya nak tanya kepada pembaca budiman, apa yang dimaksudkan dengan Kawan-Kawan Ku yang dinyatakan dalam Hadis. Sekiranya orang MALA'yu menganut agama 'sesatBarat', maka perkataan Kawan-Kawan Ku tidak akan disebut oleh seorang Kekasih ALLAH.

Di dalam Al 'Quran ada menegaskan bahawa, Nabi Muhammad Shallallahu Alayhi waa Sallam adalah sebaik-baik umat Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam (yakni sebelum diutus menjadi Rasul). Jadi maksudnya, orang MALA'yu menganut agama Nabi Allah Ibrahim Alayhis Sallam. Ini dibuktikan dengan perkataan Masuk Jawi dalam kamus orang-orang MALA'yu.

Perkataan Masuk Jawi dan Tulisan Jawi (bukan tulisan Arab) telah digunapakai oleh orang-orang MALA'yu sejak sebelum kedatangan Islam lagi. Sekiranya Sahabat Radhiyallahu Anhu pernah sampai ke sini, jadi mesti ada buktinya. Apa buktinya ??? Ya !!! Memang ada bukti.

lsyarat Rasulullah Shallahu Alayhi wa Sallm

AlifHafizin
As`Salam 'Peace be with U All Always', Ameen . . .

Para-Sahabat Keluar ke Jalan Allah: Dahwah RIAU (Samudera)

Sebanyak 150 jemaah telah dihantar dari Madinah dalam masa 10 tahun tersebut. Baginda Shallallahu Alayhi wa Sallam sendiri telah menyertai 25 daripada jemaah-jemaah tersebut.

Sebahagian jemaah tersebut terdiri daripada 10,000 orang, ada yang 1,000 orang, 500 orang, 300 orang, 15 orang, 7 orang.

Jemaah-jemaah ini ada yang keluar untuk 3 bulan, 2 bulan, 15 hari, 3 hari dan sebagainya. 125 jemaah lagi sebahagiannya terdiri daripada 1000 orang, 600 orang, 500 orang dan sebagainya dengan masa 6 bulan, dan 4 bulan.

Sekiranya kita menghitung dengan teliti maka akan didapati purata masa yang diberikan oleh setiap sahabat untuk keluar ke jalan Allah dalam masa setahun ialah antara 6 hingga 7 bulan.

RIAU (Samudera/Nusantara)

Petikan Bayan Imam Yusuf Rahmatullahi'Alaih: USAHA RASULULLAH Shallallahu Alayhi wa Sallam DAN SAHABAT Radhiyallahu Anhu DALAM KEHIDUPAN MADINAH.

Sahabat Radhiyallahu Anhu keluar 5 tahun: Pada tahun 627M satu rombongan sahabat-sahabat Nabi Shallallahu Alayhi wa Sallam yang diketuai oleh Wahab bin Abi Qabahah dikatakan telah mengunjungi Riau 'Samudera' dan menetap selama 5 tahun di sana (sebelum pulang ke Madinah).

(Dipetik dari kitab ‘Wali Songo dengan perkembangan Islam di Nusantara’, oleh Haji Abdul Halim Bashah, terbitan Al Kafilah, Kelantan, 1996, m/s 79, bab 9, ISBN 983-99852-8-0).


Bukti 1 – banyak Ulama mengatakan terdapat 60 lebih kubur Sahabat di kawasan MALAYsia-Indonesia.

Bukti 2 – Kitab agama Islam di India menulis bahawa MALAYsia telah di Islamkan oleh Sahabat Radhiyallahu Anhu, manakala Indonesia telah diIslamkan oleh Tabi'in (anak kepada Sahabat Radhiyallahu Anhu).

Bukti 3 – Kitab Kedah Tua mengatakan pada tahun 920 Masihi, terdapat jumlah Umat Islam yang sangat ramai di Kedah.

Bukti 4 – Arkaelogist MALAYsia pernah terjumpa wang Zaman Rasulullah Shallallahu-Alayhi waa Sallam di Kuala Berang, Terengganu.

Bukti 5 – Kitab-kitab Kuning Lama orang-orang MALA'yu di tulis dalam bahasa purba. Sekiranya Islam tiba pada zaman Hang Tuah, maka bahasanya lebih moden lagi.

Dan Mengikut ahli Sejarah, orang-orang Gujerat mengISLAMkan MALA'yu. Jadi sepatutnya orang-orang MALA'yu mestilah fasih berbahasa Gujerat sebab yang ISLAMkan Orang-orang MALA'yu adalah pendakwah dari Gujerat India.

Maka buku agama dalam Bahasa Gujerat mestilah berleluasa di Alam MALA'yu. Dan Mazhab orang MALAYu mestilah Mazhab Hanafi dan bukan Syafie.

Saya nak tanya Ahli Sejarah MALA'yu – Kenapa Orang MALA'yu tidak boleh bertutur dalam Bahasa Gujerat. Mana kitab-kitab Islam dari Gujerat. Kenapa MALA'yu begitu asing dengan Mazhab Hanafi ???

Ahli-ahli Kaji Sejarah MALA'yu begitu mudah diselewengkan dan diperbodoh-bodohkan oleh orang-orang Inggeris. Ahli Kaji Sejarah MALA'yu tidak jauh bezanya dengan Jabatan-Jabatan Agama kita yang ditipu oleh Wahabi sesatBARAT.

Begitu juga sesetengah Umat Islam begitu mudah ditipu oleh ajaran Syiah yang sesat dan menyeleweng. Kerajaan Iran bukanlah kerajaan Islam.

Tetapi kerajaan Freemason. Ayatollah Ruhollah Khomeni adalah ahli neraka. Ini disepekat kan oleh semua Ulama muktabar masa kini dan Wali yang diiktiraf.

Saya hairan bagaimana ada orang-orang begitu menyanjung tinggi Iran dan Ayatollah Khomeni. Bertaubatlah wahai Ustaz-ustaz sekalian. Anda semua tertipu oleh Yahudi Illuminati dan Freemason sesatBARAT.

Saya yakin pada waktu ini Umat Islam yang mempercayai tentang kisah Al 'Mahdi sekarang terbahagi kepada 2 golongan. Pertama yang mengatakan beliau adalah bangsa Arab Quraish. Ke-2 yang mengatakan beliau adalah Ahlul bayt dari Timur. Bagi saya kedua-duanya betul . . .

Namun mesej yang ingin saya sampaikan ialah bila ada tentera Islam yang berjaya membantai seluruh Israel, maka ikutilah mereka. Yang penting bagi kita Umat Islam, bukan kita nak tahu sama ada Sahih atau Daif tentang Hadis-Hadis.

Siapa kita untuk menjadi Hakim kepada Hadis-hadis. Yang penting bagi kita ialah kita ikuti Jemaah Islam yang ada 1 Amir. Jika tidak ada, maka duduklah kita dalam hutan sampai kita mati. Janganlah kita bersama-sama dalam 2 kumpulan yang bertelagah.

Tidak kira yang bertelagah itu adalah pasukan politik atau sukan atau negara atau syarikat atau seumpamanya. Itu semua benda yang membawa kepada Kemurkaan ALLAH Subhanahuwa Ta'ala.

Percaya kepada Hari Akhirat adalah satu daripada Rukun Iman yang 6. Dalam Hari Akhirat, terbahagi kepada Padang Mahsyar, Mizan, Titian Sirat dan sebagainya. Sebelum Hari Akhirat ada Hari Kiamat.

Dalam Quran telah menerangkan secara berjela-jela tentang kedahsyatan Hari Kiamat. Jadi Hari Kiamat ada tanda-tanda besar dan ada tanda-tanda kecil. Jadi tanda besar adalah Al 'Mahdi. Hadis mengenai Al 'Mahdi adalah hadis sahih. Nabi Shallallahu-Alayhi waa Sallam tidak begitu memuliakan begitu tinggi seseorang individu selepas Sahabat-sahabat Radhiyallahu Anhu lebih daripada individu yang bernama Al 'Mahdi.

Bahkan Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam telah mewajibkan semua umat Islam untuk ikut Al 'Mahdi dan kumpulannya walaupun terpaksa merangkak di atas Salji yang sejuk. Ini menunjukkan bahawa kesama tarafan pangkat yang diberikan oleh Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam kepada Al 'Mahdi menyamai dengan Khulafa’ Arrasyidin.

“Tidak akan berlaku hari Kiamat sehingga kaum Rum sampai di A’maq atau di Dabiq untuk menyerang kamu, maka datanglah suatu pasukan yang akan menghadapi mereka dari Kota Madinah yang mana mereka pada waktu itu adalah manusia-manusia yang terbaik di muka bumi ini.

Apabila mereka semua telah berbaris-baris (siap untuk berperang) berkatalah orang-orang Rum: ‘Biarkan kami membuat perhitungan dengan saudara-saudara kami yang tertawan (kaum Rum/eropa timur) yang telah masuk Islam)’. Kemudian kaum Muslimin berkata: ‘Kami tidak akan membiarkan kamu mengusik (menyakiti) saudara-saudara kami’. lalu mereka (kaum Muslimin) memerangi mereka.

Dalam pertempuran itu, 1/3 dari tentera Islam melarikan diri dari pertempuran yang mana mereka tidak akan diampuni dosanya oleh Allah Subhanahuwa Ta'ala selamanya dan 1/3 lagi dari tentera Islam tersebut tewas sebagai para syahid yang paling baik di sisi Allah Subhanahuwa Ta'ala.

Sedangkan 1/3 lagi dari baki tentera tersebut mendapatkan kemenangan yang mana mereka tidak akan tersesat selama-lamanya, kemudian mereka menakluki kota Kontantin dan ketika mereka sedang membahagi-bahagikan harta rampasan perang, mereka telah menggantungkan pedang mereka di pohon zaitun. Ketika itu, syaitan berteriak; ‘Sesungguhnya Al 'Masih Ad dAJJAL telah menguasai keluarga-keluarga kamu’.

Kemudian mereka (tentera Islam bersama Khalifah'Allah Al 'Mahdi) bergerak pulang. Ketika mereka sampai di Syam (Syria), keluarlah ia (dAJJAL) dan ketika kaum Muslimin telah bersiap-sedia untuk berperang, tiba-tiba masuklah waktu solat, maka turunlah Isa Ibnu Maryam Alayhis Sallam, kemudian baginda (Isa Alayhis Sallam) pergi menuju dan menghadap kepada mereka dan apabila baginda (Isa Alayhis Sallam) dilihat oleh musuh Allah Subhanahuwa Ta'ala maka ia (dAJJAL) akan meleleh (hancur) seperti garam yang mencair dan sekiranya ia membiarkan hal tersebut sesungguhnya ia (musuh'Allah) akan hancur (meleleh) sehingga binasa.

Akan tetapi Allah Subhanahuwa Ta'ala berkehendakkan untuk membunuhnya di tangan Isa Ibnu Maryam, maka Isa Ibnu Maryam memperlihat kan darah dAJJAL di tombaknya”. - Diriwayatkan oleh Muslim.

“Aisyah Ummul-Mukminin Radhiyallahu Anha telah berkata: "Ketika tidur, tubuh Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam bergetar, lalu kami bertanya: ‘Mengapa engkau melakukan sesuatu yang belum pernah engkau lakukan, wahai Rasulullah?’,

Rasulullah Shallallahu Alayhi waa Sallam menjawab: ‘Akan terjadi suatu kehancuran, iaitu bahawa sekelompok orang dari umatku akan berangkat menuju ke Baitullah untuk memburu seorang ‘lelaki’ Quraisy yang pergi bersembunyi di Kaabah sehingga apabila orang-orang tersebut telah sampai di sebuah padang pasir (Al 'Baida’), maka mereka ditelan bumi’.

Kemudian kami bertanya: ‘Bukankah di jalan padang pasir itu terdapat bermacam-macam orang?’. Baginda menjawab: ‘Betul, di antara mereka yang ditelan bumi itu adalah mereka yang sengaja pergi untuk berperang dan ada pula yang dipaksa untuk berperang serta ada pula orang yang sedang musafir, akan tetapi mereka binasa dalam satu waktu dan tempat, sedangkan mereka berasal dari arah (niatnya) yang berbeza-beza, kemudian Allah Subhanahuwa Ta'ala akan membangkitkan mereka pada hari kebangkitan menurut niat mereka masing-masing”. - Diriwayatkan oleh Bukhari.

“Seorang lelaki akan berlindung di baitullah (Kaabah), maka diutuslah suatu utusan (oleh penguasa) untuk mengejarnya, dan ketika mereka telah sampai di suatu padang pasir maka mereka terbenam di TELAN BUMI”.-

Diriwayatkan oleh Muslim dari Ummu Salamah” Suatu kaum yang mempunyai jumlah dan kekuatan yang tidak bererti akan kembali ke Baitullah, maka diutuslah (oleh penguasa) sekelompok tentera untuk mengejar mereka, sehingga apabila mereka telah sampai di suatu padang pasir, maka mereka di TELAN BUMI" . - Diriwayatkan oleh Muslim dari Hafsah Ummul 'Mukminin Radhiyallahu Anha.

“Sesungguhnya Baitullah ini akan diserang oleh suatu pasukan sehingga pasukan tersebut telah sampai di sebuah padang pasir, maka bahagian tengah pasukan itu di TELAN BUMI,  maka berteriaklah pasukan bahagian hadapan kepada pasukan bahagian belakang, kemudian semua mereka ditenggelamkan oleh bumi dan tidak ada yang tertinggal kecuali seorang yang selamat yang akan mengkhabarkan tentang kejadian yang menimpa mereka”. - Diriwayatkan oleh Muslim dari Hafsah Ummul 'Mukminin Radhiyallahu Anha.

Al 'Mahdi bukanlah Ulama’ yang tersohor sebelum beliau dillantik menjadi Khalifah'Allah. Ulama’ tersohor adalah Pemuda Bani Tamim. Al 'Mahdi sendiri adalah pengikut kepada Pemuda Bani Tamim, yakni sebelum beliau dilantik menjadi Khalifah.

Ketika Huru-hara DUNIA meletus nanti, beberapa kerat Umat Islam yang sudah mengenali Al 'Mahdi akan mengelilingi rumah Al 'Mahdi dan memaksa Al 'Mahdi pergi ke Mekah. Wallahu alam bissawab . . .

Tentera Amerika akan menakluki Turki. Di sisi Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam, Rum adalah bangsa Romawi atau Gentile (dalam kitab Yahudi) atau Orang Puteh (dalam kitab MALA'yu) atau Mat Salleh (bahasa pasar MALAYsia).

Yang saya nampak ialah Turki adalah pangkalan istimewa bagi Amerika untuk menakluki negara-negara Islam yang lain. Sedangkan dalam surah Yasin, tempat tinggal Habibun Najar adalah di negara Antokia (atau selatan Turki). Rajanya bernama Raja Antika (atau Antique). Beliau adalah Raja Rum (eropa) kerana Antokia adalah sebahagian daripada kerajaan Rum.

Begitu juga dalam penaklukan Constatinople oleh tentera Islam, Mohammad Al-Fateh. Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam menerangkan bahawa Constatinople (di Turki) adalah jajahan Rum. Begitu juga dalam peperangan kuda kayu raksasa. Troy di dalam kitab Romawi bermakna orang-orang Turki. Dan mereka inilah tentera-tentera Rum.

Selepas saya mengaitkan semua peristiwa ini, maka saya mengandaikan bahawa gereja timur Rom yang dimaksudkan oleh Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam ialah di timur Turki, yang bersempadanan dengan Armenia. Armenia bukanlah golongan Romawi. Armenia adalah termasuk dalam golongan Parsi.

Kaum Armenia inilah satu-satunya pengamal kristian yang tidak menjadikan salib sebagai lambang. Jadi, saya percaya kitab Injil asli dipegang oleh kaum Armenia. Jadi, sempadan antara Rom (eropa) dengan Parsi sebenarnya adalah sempadan antara Turki dengan Armenia.

Walaupun Rom berasal daripada pergunungan Caucasius di Georgia dan Russia. Namun mereka sudah lama berhijrah ke Eropah barat sejak ribuan tahun yang lampau.

Berbalik kepada peristiwa ketika peperangan Al 'Mahdi. Saya tidak nampak Italy dan Vatican adalah timur Rom. Saya juga tidak nampak kenapa Al 'Mahdi mesti menyerang dan menakluki Italy dan Vatican. Yang saya nampak ialah Wilayah Balkan; iaitu Bulgaria, Macedonia, Bosnia dan sebagainya; adalah tempat istimewa untuk Umat Islam kerana di sini terdapat ramai orang-orang Romawi yang beragama Islam.

Tentera Al 'Mahdi perlu bertapak di Wilayah Balkan bagi melindungi Umat Islam di Balkan daripada di aniayai oleh puak-puak Freemason (iaitu Serb). Jadi sepatutnya Injil asli, tongkat Nabi Allah Musa Alayhis Sallam dan peralatan Baitul Maqdis sewajarnya berada di timur Turki iaitu di sempadan antara Turki dengan Armenia (iaitu di sebelah negara Turki).

Info terbaru, sekarang orang Puteh hendak berbaik-baik dengan Umat Islam. Sebab orang Puteh hendak bersatu dengan Umat Islam untuk lawan dengan Yahudi keparat. Nabi Shallallahu Alayhi waa Sallam bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan Al 'Tirmidhi bermaksud:

'Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi dari bani Israel, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi dari bani Israel akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: ‘Wahai Muslim, wahai Hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya’, kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi'


Prophet of Allah, Shallallahu Alaihi wa Sallam Said: Three hundred fourteen (314) among those who are female, joined the AlMahdi who will act on the leader are doing wrong and uphold justice as hoped for by everyone. After that, there is no longer good on this earth is more than good at the time of Al 'Mahdi. Sabda Nabi Shallallahu Alaihi wa Sallam: Tiga ratus empat belas (314) orang yang diantaranya adalah perempuan, bergabung dengan AlMahdi yang akan bertindak ke atas setiap pemimpin yang berbuat zalim dan menegakkan keadilan seperti yang diharap-harapkan oleh semua orang. Setelah itu, tidak ada kebaikan lagi dimuka bumi ini yang melebihi pada masa Al 'Mahdi.

lsyarat Rasulullah Shallahu Alayhi wa Sallm


Our Responsibility @GOLDMINE 1WORLD Community Should Render Back the trusts to those to Whom they Due: (@18 Group Of people) Poor People, Orphan, Single Mother, Single Father, Student, Low In Come, Jobless, Disable, Patient, Old Citizen, Prisoner, Bankruptcy, FARMER, Fishermen, RICH People, All RACES, All Country And All Government In theWhole WORLD. theWORLD for free! New WORLD Principle:  ASSETProperty "It's NOT For SALE, It's Not For Bought, It's FREE!:  *Free House *Free Car * Free Education: College, University. *Free ELETRICAL GOODs: Air Con, PC Laptops, Home Theatre. *Free FURNITURE: Sofa Set, Bed Set, Sauna Bath, Kitchen Cabinet, Dining Table. *Free Vacation: Travelling Around the WORLD, Holiday, HAJ, UMRAH, NOW EveryONE CAN Fly, Hotels. *Free Life Insurance: (Free Hospital Fund, Free Funeral Fund, Free Death Fund, Free Pension Fund).


SOLUTION: *Poverty Killer *Recession Killer  *Global Peace 
Be the First! JOIN 1WORLDCommunityForYOURCountry
Remember: 'U' Do Not Ask WHY 'U' Ask Why Not'

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...